Söndagen 8/2 -09

Dagen började så satans bra. Slog upp ögonen, och tykte mig utskilja en röv mindre än 1 meter från min kära släktklenod. Glass och bananer tänkte jag och försökte pussla ihop gårdagskvällen (för ngn sekund)utan framgång.
När jag någon sekund senare kliat bort min suddiga morgonsyn, kunde jag fastslå att det var en röv jag synat. Dock upptäckte jag till min förskräckelse att det var en hårig mansröv.
Helvete mä, tänkte jag och kände efter i dajmkrysset om det ömmade eller ej. Till min stora glädje konstaterade jag att det enbart var gårdagens sträva toapapper som gjordt sig lite påminnt.

Efter att kastats mellan hopp och förtvivlan ett par minuter, bestämde jag mig för att ta vara på dagen. Pang röv, så satt jag ute i vardagsrummet och skådade The Amacing Spiderman lira FIFA09 (som för övrigt bara är en blek kopia av PES, och bör således aldrig jämföras eller över huvudtaget diskuteras i samma forum). En segerviss The Amazing Spiderman utlovade ett vm-guld i samma sekund som Zlatan reducerar i kvartsfinalen mot Brasilien.
Själv satt jag och smutskastade folk och fä som självklart förtjänade hade förtjänat det.

Ute i soffan satt bröderna Salmonella Persson och Salsakungen. De gjorde inget större väsen av de otroligt okristliga brakskitar som fyllde slottstornet med metangas! Trodde fan ta mig att jag skulle spy upp hela kebabpizzan som jag frossat i mig under gårdagsnatten.

Efter 10 minuters tystnad och flera krystade konversationer senare. Togs beslutet att entra stadens gator och torg, för en promenad hemåt.
Jag hade planerat eftermiddagen i minsta detalj. Spela PES med min underbara save, fram till kl 15.00 då jag tänkte mig avnjuta en engelsk fotbollsmatch.
Denna plan slogs på ett väldigt grymt sätt i kras, när The Amazing Spiderman, även han hade planerat att följa med mig utmana mig i en giganternas kamp. Flensost tänkte jag och accepterade hans erbjudande om en utmaning.
Detta blev startskottet på en alldeles fantastisk eftermiddag och kväll!

Vi satt ihop varsitt världslag. Och jag tyckte nog jag fått ihop det vassaste laget någonsin. Pang röv, fyra timmar senare hade jag fått se mig besegrad med 5-3 i matcher, efter att ha lett med 3-1. Helvete med tänkte jag men det var ju trots allt helt fantastiskt skoj att lira. För andra gången denna dag slungades jag mellan hopp och förtvivlan. Men jag gjorde ju inte mitt bästaste.

Kvart i tre var det så dax! Vi hörde steg i trappan och ytterdörren öppnades. En ljuv bris for genom rummet. Plötsligt stod han så där.....Salsakungen!
Med ett leende att dö för och ett skägg som inte är av denna värld. Med en coolhet och ett två millimeter långt hår. Som han trots dess korthet lyckats få ett kletigt knullrufs i.


I detta goda sällskap avnjöt jag sedan eftermiddagen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0